
26-01-2007, 23:43
|
 |
Married to PC
|
|
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,812
|
|
omdat de 1600 blok rechtstreeks van de 1800 blok is afgeleid, zelfde boring; 81mm, lijkt me de enige verklaring, tenminste bij de Golf 2 EA827 motorblokken. Bij een vroegere Golf 2 1600 van mij met de motorcode EZ stond ook 1.8 op het motorblok.
Bij de Golf 1 1600(o.a. FP en EG) is dat anders dan bij de 1800cc (1.6 79,5 mm).
Maar zoals al gezegd, de motorcode is bepalend, hier http://www.golf1-ig.de/golf/facts/e.../details/ew.php nog wat info over de EW motor.
__________________
Quote:
That was a great time, the summer of '71 - I can't remember it, but I'll never forget it! (Ian "Lemmy" Kilmister 1945 - 2015)
|
Hobby: VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982
Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014
|