Tja. de Eko polo is t voorbeeld,. maar daar zat een compleet team aan ingenieurs achter..
Dat een standaard diesel of een turbo diesel het zonder gasklep doen,. dat wist ik al wel.
maar: standaard diesels of turbo diesels hebben ook geen druk bij stationaire loop.. Vind een diesel dat wel lekker? pokkelen met 900 rpm,. bij 0,4 / 0,5 bar...
Ik dacht zelf eventueel aan een elektrisch geregelde afblaasklep voor de stationaire loop, aangesloten op de nul-last schakelaar van de pomp..
de öko-polo had een kleppen systeem in het inlaat traject: G-lader on-demand: druk dan wel geen druk, naar wens (en geregeld door 1 van de 2 computers onder het dash
Wat ruimte betreft: de steun voor een G-lader kan er met een adapterplaat op, de slotplaat wordt op 'originele wijze' aangepast (tussenblikje van de Polo 2 GT G40 vandaag in ontvangst genomen).. Grootste probleem: slangen!
De diesel pomp zit erorm in de weg.. (daarom duik ik onder de pomp door

)
Maar goed: ik wil vooral weten: is het al gedaan, en hoe lostte men destijds de problemen op.. (als die al voorkwamen)