Ik heb er wel eens wat over gelezen op
www.vwdiesel.net of
www.tdiclub.com.
Daar zijn er eindeloze discussies over geweest en er zijn ook een aantal geweest die het een en ander geprobeerd hebben.
Voor mijn M-TDI motor die in de Jetta 1 moet komen na het omkeuren naar diesel heb ik een combinatie ontwikkeld.
Ik heb bij een oud klasgenoot (die werkt bij Lysholm) een compressor laten maken (0.5 L/omw)
Daarnaast heb ik een gereviceerde KKK K24. (met andere internals)
Voor de bediening van de compressor heb ik in 3D een variabele aandrijflijn ontwikkeld (basis principe van scooter aandrijving) die ik doormiddel van de turbodruk wil terug regelen in toerental van de Lysholm.
De Lysholm wordt gemonteerd op de positie van de brandstofpomp en de brandstofpomp gaat naar achteren. Onder het uitlaat spruitstuk. Met geforceerde koeling.
Ik ben er echt lang mee aan het rekenen geweest om tot een continue druk van 1.6bar te komen. Voordeel van de variabele overbrenging is dat ik een heel laag toerental bij stationair heb.
@Melliville: een pomp voor een M-TDI is niets anders dan een pomp van een TD die getweaked is.
Ik bouw regelmatig TD,M-TDI pompen voor anderen op.
@Sjampoo, wat voor merk brandstofpomp heb jij. Dit in verband met het uitwisselen van componenten. Mocht er geen bosch op zitten zou ik toch een Bosch pomp pas maken.
Het ombouwen naar een met brandstof verrijking bij boost is geen probleem.