
29-01-2007, 11:35
|
 |
Forum junkie
|
|
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,660
|
|
Ff ter info , bij de huidige generatie diesels ( Commonrail of Pompverstuiver ) word wel degelijk een gasklep gebuikt. Tijdens deel belasting sluiten ze deze om vacuum op te wekken voor de rembekrachtiger en deze gasklep heeft ook als doel nadieselen tegen te gaan als het contact uit gezet wordt. Auto fabrikanten hebben ontdekt dat door deze gasklep de distributieriem langer leeft.
VW is trouwens lekker aan het experimenteren met diesel ,want ze krijgen het nu al voor elkaar een diesel homogeen te laten lopen. Ze hebben hiervoor een systeem ontwikkeld genaamd CCS en met dit systeem laten ze 40graden voor BDP de cilinder ruimte vollopen met een aantal milligrammen diesel en dode uitlaatgassen van het EGR systeem. Als de ontsteking plaats moet vinden word er zuurstof toegevoegd en zo word het roeten drastisch verminderd.
Nadeel is wel dat het systeem nu uitschakelt als er meer dan 120Nm gevraagd word.
|