
29-01-2007, 12:33
|
 |
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
|
|
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,816
|
|
@Stijn:
Ik heb inderdaad bij een Garrett T3 of KKK K24 ook het spruitstuk omgedraaid. (flenzen aanpassen) Turbo roteren zodat inlaat en uitlaat v/d olie weer goed zitten. Nadeel je zit dan vlak bij de rechter binnenste aandrijfas homokineet (hoes) Die was bij mij vrij snel na deze modificatie gesmolten. Hitteschild er tussen en het was opgelost.
Ik heb nu een 1.8 8v gti inlaat spruitstuk liggen en die wil ik onder een hoek gaan monteren. Flenzen los slijpen, spruitstuk roteren en weer vast lassen. Dan misschien als ik problemen krijg met hood clearance nog bovenin nogmaals draaien. Dan gaat het net.
Turbo kan niet verder naar achteren gedraaid worden aangezien die dan tegen het schutbord aankomt.
Bov is redelijk gemakkelijk goed te krijgen. Heb zelfs geprobeerd om hem te bedienen met een membraam. Dat hij gesloten wordt bij druk. Die werkte goed, maar ombouw was zeer arbeids intensief. De standaard BOV is namelijk helemaal van kunststof.
__________________
Groetjes,
Bert
VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)
"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
|