Ik ben momenteel bezig met de restauratie van een 65'er panelvan en binnenkort wordt het tijd om mijn nieuwe zijflanken aan de bus te hechten! Nu zou ik (om plaatvervorming te voorkomen omwille van warmteontwikkeling bij het lassen) de zijflank gedeeltelijk met een carrosserielijm willen vastplakken aan de binnenstijlen & verstevigingslatjes:
Langs de buitenste randen wordt de plaat natuurlijk geproplast!
Nu weet ik dat er vele soorten lijm hiervoor op de markt zijn, maar ik heb er ondertussen een 2-3tal geprobeerd op proefplaatjes, maar ik ben toch zo tevreden niet van het resultaat! Als het vast moet zitten , MOET het vastzitten é

Het zou namelijk een zonde zijn als de plaat in het midden loskomt omwille van slechte lijmkeuze! Er worden nu toch al wat nieuwe auto's gedeeltelijk gelijmd,dus dit moet wel stevig zijn! Op Essen motorshow had ik een blote kas van een golf 5 zien staan, waar ik duidelijk zag dat het zijpaneel gedeeltelijk gelijmd was, en ik voelde aan de lijm dat deze keihard was! Ik ben met verschillende lijmen dit resultaat nog nooit bekomen, de lijm droogde wel uit, maar ze werd niet keihard,en daar zit ik wat mee in... Ik wil echt uitstekende carrosserielijm gebruiken voor deze taak, liever nu 50euro meer betalen , dan dat je achteraf met de gebakken peren zit hé
Kan iemand mij een goeie 2K carrosserielijm aanraden? Merk + type...
Of weet iemand welke lijm ze gebruiken bij productie van de golf5 (aangezien ik weet dat deze echt heel hard kwam) Het was een zwarte lijm!
Alvast bedankt