View Single Post
Old 05-05-2004, 10:59
T2b-Duif's Avatar
T2b-Duif T2b-Duif is offline
Forum regular

Default Startmotor probleempje???

Mijn probleempje is als volgt. Soms start mijn bus prima, soms niet. Na aanslepen doet ie het weer als een zonnetje en start hij de paar keer daarna weer zonder problemen. Afgelopen zondag was het bij het tankstation weer raak. Nadat we vijf minuten daarvoor zonder problemen gestart waren was het na het tanken in ene helemaal weer afgelopen.

Startkabels hebben we ook al geprobeerd, maar dat gaf geen oplossing, dus ik denk zelf dat de accu het probleem niet is. Het acculampje geeft ook geen problemen aan.

Nou heb ik wel eens gehoord dat een klap op de startmotor wel wil helpen. Nou ben ik wat betreft autotechniek echt bijzonder onhandig (wil wel graag leren) dus wat aanwijzigingen zouden mij wel kunnen helpen. Ik dacht toen ik mijn motorkapje opendeed dat ik twee 'tandwielen' zag, een grote (ca 25-30 cm) en een kleine (ca 10-15 cm) met een 'ketting' ertussen. Klopt het dat ik een klap moeten geven op dat grote wiel?

Hoe moeilijk is het (voor een handig persoon) om een startmotor te vervangen en hoeveel kost een goede tweedehands-startmotor?