
27-02-2007, 21:08
|
 |
VW Enthousiast
|
|
Join Date: Mar 2006
Posts: 273
|
|
Aankooptips
Hieronder volgt een (voorlopige) lijst met belangrijke punten waarop gelet moet worden bij de aanschaf van een Corrado.
Mistlampen voorzijde
Deze kunnen de hitte niet aan wanneer de mistlampen vaak aan staan. Controleer of het glas niet is gescheurd door de hitte.
Electrisch schuif/kanteldak
Een zwak punt bij wat oudere Corrado?s (89-91). Controleer of het dak niet aanloopt en soepel en de geleiders loopt.
Transmissie (Alle Corrado's 89-91)
Controleer de versnellingsbak. Het schakelen moet als de bekende boter verlopen. Bij kraken of moeilijk schakelen (vooral van 1 naar 2) is er vast iets mis. Vanaf 91 is er een betere versnellingsbak in de Corrado gemonteerd.
Banden
Let op de slijtage van de banden. Wanneer een band alleen aan de binnen- of buitenkant is afgesleten is er iets met de aandrijfas. Dit geldt overigens natuurlijk voor alle auto's!
Verwarmde buitenspiegels
Door de warmte wil het nogal eens voorkomen dat de buitenspiegels zwart uitslaan. Is dit niet het geval, controleer dan of de verwarming het doet (kun je voelen).
G-lader
Laat de G-lader op druk controleren. Wanneer de druk niet hoger is dan 0.6 bar, dan kun je er vanuit gaan dat de lader aan een revisie toe is (kosten: tussen € 300 en € 600). Een gereviseerde G-lader is vaak te herkennen aan vernieuwde inbussen en een ingeslagen, of gekerfd nummer.
Wanneer een handelaar of garage zegt (en dat zeggen de meeste) dat de lader net is gereviseerd, vraag dan om een factuur van het bedrijf dat dat heeft gedaan! Bij een ANWB aankoopkeuring wordt de druk voor u gemeten!
Uitlaat
Controleer of de uitlaat niet lekt. Dit is een behoorlijke kostenpost bij een Corrado!
ABS
Maak een proefrit en controleer of de ABS werkt! Wanneer de auto wordt gestart, moet het ABS lampje binnen 20 sec. doven. Blijft deze branden, dan is er iets defect!
Motorsteunen
Controleer de motorsteunen. Laat bij hoge toeren (rijdend) het gas plotseling los. En geef (zonder te koppelen) een dot gas. Bij het "beuken" van het blok zijn de steunen aan vervanging toe.
Schade
Veel Corrado?s welke verkocht worden door handelaren (met alle respect overigens) zijn ex-schadeauto?s. Wanneer een Corrado er van buiten perfect uit ziet, wil dit nog niet zeggen dat de auto goed gerepareerd is! Wanneer er veel plamuur is gebruikt is de schade aan de binnenzijde nog goed te zien. Plamuur heeft niet het eeuwige leven: roest is het uiteindelijke resultaat!
Klepstoters
Tussen 120.000 en 130.000 moeten meestal de klepstoters worden vervangen. Let op tikkend geluid!
Koeling
Bij veel kilometers de drijfstanglagers en het motortje dat de koelvin laat aanslaan controleren.
( bron : corrado club nederland )
__________________
MK2 RAT-Style ..... GL--> Geen Lak
|