View Single Post
Old 11-03-2007, 18:26
Sjoes 85
Guest

Default Dennis' Bonte Boenmethode

Hallo Fellows,

vandaag tijdens het heerlijke weer eens het een en ander geboend aan mn schatje. Ik heb daar zo mijn methode voor zegmaar (check de foto's).
Ik gebruik dus Turthle Wax, dat groene spul. Ik vind het echt verschrikkelijk spul, vanwege de vele krijt die erin zit. Nu nog kom ik witte streepjes op de auto tegen van de vorige boenbeurt, n halfjaartje geleden. En als dr eenmaal geknoeid is op die mooie sierlijsten en dergelijke, krijg je t er bijna niet meer vanaf. Maar goed, ik maak dit blik op en daarna probeer ik wat nieuws.
Tot die tijd ga ik zo te werk:
Alle rubbers en dergelijke afplakken met schilderstape en daarna flink boenen, ongeveer 2 uurtjes de wax laten indrogen. Dan trekt het vet goed in de lak, wat de bescherming ten goede komt.

Nu is mijn vraag: wat gebruiken jullie? waar hebben jullie goede of slechte ervaringen mee m.b.t gebruiksgemak en houdbaarheid en goede bescherming?
Bij de automaterialenzaak krijg je van die flacons met rood/blauwe etiketten (ben ff de naam kwijt), schijnt heel goed te werken. Iemand van jullie ervaring mee?

Alvast bedankt he
Reply With Quote