
14-03-2007, 17:07
|
 |
Married to PC
|
|
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,812
|
|
Een kilometerstand van over de 2 ton is vrij normaal voor auto´s van die leeftijd, als de auto nog enigzins lekker rijdt, moet de motor met goed onderhoud, en bij rustig rijden met koude blok nog wel even mee kunnen. `83er Golf 1 is overigens een 1500 benzine i.p.v. 1600, deze 1500 is de z.g. "JB" motor.
Bij de Golf 1 moet je vooral letten op roest bij de bekende plekken d.w.z. bodemplaat, achterasopnames, dorpels, wielranden achteren, plaatwerk rondom de tankvulopening, in de kofferbak rechts bij de gordelautomaat, de verbinding van achterscherm met reservewielbak, kitnaadjes l+r onder de achterbumper, roest onder de raamrubbers, veerpootopnames voorin onder de motorkap (met name de kit daaromheen) en bij een auto met schuifdak vooral rond de afwateringsgaten l+r in het schuifdak kijken en met name de linker schuifdakrand. Verder natuurlijk kijken of de auto mogelijk schadevrij is.
__________________
Quote:
That was a great time, the summer of '71 - I can't remember it, but I'll never forget it! (Ian "Lemmy" Kilmister 1945 - 2015)
|
Hobby: VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982
Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014
|