Voordat wij hier verslaafd raakten aan VW (dus toen ik nog geen rijbewijs had) was ik helemaal weg van de Fiat Coupé 2.0 Turbo 20V Plus.
Motor: dwars-voorin 5 benzine-lijn, 4 kl./cil., multipoint injectie + turbo, cil.inh. 1998 cc, boring x slag 82,0 x 82,7 mm, compr. verh. 10,3:1, max. vermogen 162 kW/220 pk bij 5750 tpm, max. koppel 310 bij 2500 tpm.
Onderstel: aandrijving voorwielen, 6-versnellingsbak, voorwieloph. onafhankelijk, MacPherson + stabilisator, achter onafhankelijk + stabilisator, stuurbekrachtiging, draaicirkel 10,3 m, remmen voor geventileerde schijven, achter massieve schijven, ABS.
Maten/gewichten: l/b/h 4,25/1,77/1,34 m, wielbasis 2,54 m, banden 205/50 ZR 16, kofferruimte 295 l, tankinh. 63 l, gewicht 1285 kg, laadverm. 435 kg, aanhanger geremd 1200 kg.
Prestaties: Topsnelheid 250 km/h, acceleratie 0-100 km/u 6,6 s, 80-120 km/u in 4/5 7,5/11,0 s, testverbruik 13,8 l/100 km, geluid bij 100/120 km/u 71,0/73,0 dB
Maar ja, dat was vroeger
Tegenwoordig heb ik wel verstand van auto's
