View Single Post
Old 03-04-2007, 22:11
FGizmoS's Avatar
FGizmoS FGizmoS is offline
VW Addict

Send a message via MSN to FGizmoS

Quote:
Originally Posted by jettaracing
Dat zwarte potje is het overdrukventiel ,die kun je afdoppen.

Het onderste potje is je waste gate actuator (duur woord hoor )
en daar kun je de aanvoerleiding van onderbreken ,en afdoppen of er een regelaar tussen zetten (ik heb er een luchtkraantje tussen ,dan kun je die open of dicht zetten )
Die van mij draait dan( in de veilige modus ),met de kraan open 0,5 bar ,en met de kraan dicht 1,1 bar .
Veel hoger durf ik niet te gaan ,maar je merkt wel dat de motor veel sneller trekt !
O ja ,dan is je turbodruk niet meer in te stellen natuurlijk ,die staat dan maximaal , die kun je dan nog afregelen door middel van meer of minder brandstof ,d.m.v de roetstop in of uit te draaien.(tenminste dat werkt bij die van mij )

Ik zal dan eerst nog wat vragen afschieten voor ik hieraan begin

Hoe dop je dan je overdrukventiel af en waarom dien dan dat schroefje bovenaan het potje. Kan je dan gewoon het potje afhalen en er een plaatje opleggen?

Op je wastegate-actuator zitten 2 leidingen in een soort metaal. Welke hoor ik af te doppen?

waarschijnlijk kan ik nog een hoop vragen afvuren maar ik laat het nu hierbij. Ik heb om te beginnen mijn rookstop een halve slag ingedraaid (meer kan ik niet ) en mijn leegloop wat geminderd. LDA kegel 180° gedraaid dacht ik ik wist nietmeer hoe deze erinzat maar het resultaat was er wel.
dan nog een vraagje.
Bovenaan je LDA zit een torx met contramoer wat kan ik hiermee?
Reply With Quote