View Single Post
  #67  
Old 14-05-2004, 22:06
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Question

Quote:
Originally Posted by Dennis@polo86c.nl
Fred, meestal kan ik het wel met je postings vinden, maar hier klopt toch echt iets niet

Vergelijk bijvoorbeeld standaard 1.3 met een GTI (ik noem maar).
Stel dat die GTI door zijn al zijn sportiviteit af fabriek 20mm dichterbij het asfalt hangt dan het standaard 1.3tje..
Dit hoogteverschil zit in de veren, die bepalen de hoogte..

Neem je bijv nu een 2 sets 60/60 veren, die je op beide autos monteert:
voilá, beide auto´s even laag!!!

Dat een GTI origineel 20mm lager was, telt nu niet meer mee, de veren (die de hoogte bepalen) zijn immers vervangen, en wel bij beide autos.
Wat wel geldt:

De GTI gaat ten opzichte van zijn originele hoogte "slechts" 40mm naar beneden (want standaard al 20mm lager), de 1.3 gaat wel de volle 60mm naar beneden.





Stel even voor: de 1.3 heeft een bodemvrijheid van 16 cm, die verlaag je met 6 cm, de bodemvrijheid word dan: 10 cm...oke?

De Gti heeft af fabriek een bodemvrijheid van 14 cm, 2 cm lager dan de 1.3 oke?? Die verlaag je ook met 6 cm, de bodemvrijheid word dan? Precies 8 cm...6cm zakken is 6 cm zakken,


Verklaar eens waarom iets wat al lager staat maar 4 cm zakt als de veren 6 cm korter worden?? We gaan uit van de hoogte zoals ie is vóór verlagen, dus de standaard hoogte wat bij betreffend model hoort....
Reply With Quote