View Single Post
  #56  
Old 17-04-2007, 10:30
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

Quote:
Originally Posted by René
ow...enne....als je van benzine om wilt bouwen naar diesel...kan je dan elk type diesel pakken die in een golf 1 is geleverd? of moet je bij een 77er golf 1 ook de motorcode nemen van een in dat jaar geleverde diesel?




Dat laatste Rene.

Niets moet, maar voor een eenvoudige omkeuring bij het lokale rdw station is dat wel zo handig ja: d'r wordt gewoon in de database gezocht of er voor jouw auto, van dat bouwjaar een type goedkeuring bestaat voor dat bouwjaar met 'de nieuwe motor'.


Voor al het andere: Naar Lelystad. Kost wat, maar er is veel meer mogelijk dan de meeste je doen geloven: Een Golf 2 diesel blok kan je zonder (veel) problemen goedgekeurd krijgen, maar t kost je gewoon meer.


Overigens: Mijn Polo 2 van bouwjaar 1982 heb ik naar diesel omgebouwd, zonder type goedkeuring van exact dat jaar, maar ik kon met de nodige documenten aantonen dat er tussen een koets van 1986 en 1982 weinig tot geen verschil is, en dat ik alles (maar dan ook alles) wat niet overeenkomstig was/is had omgebouwd ( dus ook zaken als de zwaardere veren, en complete achteras). Daarbij kwam dat mijn koets met 60 pk benzine naar 45 pk diesel ging: Niet echt een vermogens toename dus
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
Reply With Quote