Tja..
Af fabriek zijn de auto's meestal (naja: ergens rond 1976 werden ze iets verstandiger bij VW) al enigzins behandeld.
Vergis je niet dat het vroeger veel gebruikelijker was een auto een Waxoyl of Tectyl behandeling te geven, dan nu.
Vergeet ook niet dat een auto in z'n eerste 3 tot 6 jaar veel beter onderhouden wordt dan daarna: of houden jullie je allemaal aan de voorgeschreven onderhoudsbeurten, met een minimum van 1 maal per jaar? Of ben ik de enige hier die zich niet houdt aan het 1 maal per 2 jaar wisselen van de remolie? Wanneer heb jij voor t laatst 'just for no reason' de remklauwen losgehaald schoon gemaakt en weer terug gebouwd? Balanseren van de wielen rondom gecontroleerd?
Precies: meestal gebeurd er bij mij pas iets als er een 'storing' op treedt, of omdat ik een upgrade uitvoer
Als een goede wax behandeling slechts 200 euro kost,.. wat houd je dan tegen?
PS: neen, ook mijn auto's zijn slecht tegen roest behandeld.. maar m'n 77ér was er allang niet meer geweest als ie door de eerste eigenaar niet al was getectyleerd: En die 77'er is echt niet in wonder-super-staat!