View Single Post
Old 18-04-2007, 08:49
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head

Send a message via MSN to DÁ-BRT

Afgelopen vrijdag (13-04-07) is mijn Jetta 1 1300 11-1983 omgekeurd naar diesel.

Naar de RDW zonder afspraak. (eendagskenteken was niet nodig omdat er al een kenteken opzat en hij ook verzekerd is.

Bij de RDW een hele poos zitten te wachten. Toen motorkap open, motor werd gecontroleerd op motorcode, chassisnr ook controleren.

Vervolgens heeft de keurmeester de motor ophanging en aanbouwdelen gecontroleerd. Mijn distributie zijde steun had ik verplaatst omdat er een 1300 motor inhing. Hij vond dat ik het netjes had gedaan.

Ik heb een 1600d motor die ook origineel geleverd is in de Jetta gebouwd. Alleen stiekum was het een 1700TD opgebouwd als D met de motorcode van een D. (Ssssst. )

Toen motor warm rijden en een roetmeting doen, vervolgens nog gewogen en nu krijg ik thuis het aangepaste kenteken gestuurd. De oude delen zijn ingenomen.

Kosten keuring en roetmeting 70 euro en een beetje. Kosten weging 17 euro en een beetje.

Ik ben samen met een kameraad geweest zijn Cabrio is op dezelfde manier gekeurd als mijn jetta. De type goedkeuring van een Cabrio met diesel bestaat niet, maar dan wordt hij gekeurd als een golf. Wel even rekening mee houden dat ze alleen de Cabrio zien als geleverd met een CR motor en voor de rest niet. (dat is de enige diesel in het RDW systeem bij de Golf Cabrio!!!!)

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)

"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote