Quote:
Originally Posted by MellyVille
@Markos: goed lezen... ik doe het omdat het me een goed gevoel geeft en ik ga geen 200 euro dokken zodat een joker in duitsland een pak was in mijn auto kan smelten, waarvoor ik ook nog mijn hele interieur zou moeten verwijderen... kortom: Ik spuit er ML in overal en klaar...
|
Je kunt t moeilijk zelf doen ook want het vet wordt opgewarmd tot +/- 100 grd C waarna het in de holle ruimtes gespoten wordt. Tijdens het contact met het relatief koude plaatwerk stolt de wax meteen en blijft zitten. Normale tectyl spuit je 5 liter erin en loopt 3 liter er weer onderuit. Mike Sanders blijft zitten.
Als je auto eens een dag lang in de zon staat, kun je her en der af en toe een vetvlekje tegenkomen (niet op je bekleding

).
Het vet blijft altijd bewegen (warm/koud, vochtig/droog), waardoor het beginnende roest altijd weer afschermt. De roest gaat dan niet verder omdat er geen zuurstof meer bij kan. Deze eigenschap is zeer bepalend voor de goede werking van de wax oyl.
Ik ga het ook binnenkort laten doen. Hoef ik alleen maar de binnenpanelen ff los te halen. 15 minuten werk maximaal.
En de behandeling kost inderdaad 200,- maar de wax ook nog eens €60 (hier in NL), of €45 (in Duitsland).
En ja, ik heb me goed laten informeren. Dat je t weet
Groeten, Dennis