23-04-2007, 08:38
|
 |
Volksforum Aandeelhouder
|
|
|
|
Vandaag was het weer zover  ,
Auto op contact zetten / ruitenwisser een keer heen en weer (niet aan hendel gezeten) / op contact / rook uit de kolom.
Heb hem weer uitgezet en vervolgens geen problemen meer gehad. Het probleem (mijn voorzichtige conclusie) zit hem in de hendels zoals Ron21 ook al beschreef
Verder had ik op een ander forum ook dit bericht gekregen, wat mijn vermoeden alleen maar groter maakt.
Quote:
Aan de rechterkant, aan de achterkant van je ruitenwisserhendel zit een klein zwart staafje. (kan je zien als je je boven- en onderklep van je stuurkolom er af haalt) Die beweegt naar achter als je je hendel naar achter duwt, en bedient je achtersproeier en -wisser. Haal je de hendel naar je toe, dan gaat je voorruitsproeier aan. Er zit een prettig intricate constructie achter van electrode banen. Dat systeem wil nog wel eens wat vettig worden (stof, vet, slijt). Dat betekent dat er wat sluiting kan komen, wat hitte, rook ende schroei kan veroorzaken.
De afstand tussen je ruitenwisserhendel en dat zwarte staafje wordt bepaald door een plastic Palletje op de hendel. Dat palletje wil nog wel eens afslijten, wat bij mij dus resulteerde in een sproei van mijn voorruitenwisser als ik hard optrok. Uiteindelijk verholpen door tussen de ruitenwisserhendelpal en het Zwarte Staafje wat stukjes dik Karton te plaatsen, zodat de afstand weer wat groter werd. Tadah!
Het vettige (en dus de schroeigeur) van dat ruitenwisserrelais heb ik eraf kunnen krijgen door de stuurkolom los te halen en de ruitenwisserhendel van het stuur af te halen. Dan kom je goed bij dat zwarte staafje om de boel schoon te maken
|
Volgende week gaat de auto in groot onderhoud  , en zal helemaal klaar gemaakt worden voor Wörthersee
Wanneer dit euvel verholpen is zullen hier foto's komen te staan met de uitleg