oke na mijn eigen startproblemen en via hier vinden waar het aan ligt heb ik een perfecte oplossing
graag deel ik deze hier zodat een ieder ander er ook gebruik van kan maken..
misschien logoisch maar dit is een alternatief voor een ander idee wat ik hier via een link zag
probleem: na een stuk rijden stop je zet je motor af , wil later starten en ...niets er gebeurd niets geen klik geen geluid niets..
na veel moeite enz. heb ik geleerd dat dat komt omdat (ik heb een 1500 automaat) de startmotor onder het uitlaatspruitstuk zit en dus warm word.
dan heeft hij veel stroom nodig om te starten .
bij de automaat gaat het vanaf de startmotor naar binnen naar het contact en naar de pook ivm startbeveiliging vd automaat.
dit traject is best lang , de kabels dun en oud en het lopt via een sleepcontact bij de pook .
hierdoor heb je zoveel stroomverlies dat er niets gebeurd
ik kon starten door de stekker onder de kap los te maken en dan een draad aan de puls en aan de min te doen en dan op de accu te starten.
dit is natuurlijk een noodoplossing dus....
de oplossing :
ik heb uit het autostyleboek (ja eigenlijk niet mijn favoriet maar goed)
een startknopset besteld voor 30 euro.
dit omvat een ronde startknop van rvs en een relai (wat je er dus echt bij moet hebben) van 30 ampere en toen ik hem kreeg bleek het zelfs 40 ampere te zijn
vanaf de startmotor ben ik met de min vd starmotor direct naar de accu gegaan en met de plus naar binnen die gaat op het relai en van het relai ga je weer naar de accu naar de plus dan moet er 1 draad van het relai aan het contact en een min van het relai op een massa punt.
gevolg : een korte draadafstand en hij start nu echt ook veel beter en sneller en waar het om ging ook na rijden als de boel warm is
het werkt perfect !!!!!!!!!
ik had een vriend van me even hulp gevraagd hoe precies aan te sluiten die heeft een car audio zaak en is echt meester met electa enz.
dus we hebben het echt goed gedaan alles gesoldeerd/getaped en daarna een draadboom ervan gemaakt met dat vilttape
ook zit tussen de plus vd startmotor een zekering en ook tussen het relai en de accu dat is wel zo veilig.
zo en zo is het wel lachen zon startknop maar belangrijker het werkt goed en verhelpt dit probleem zeer effectief :0
dus ik hoop dat iemand er wat aan heeft / dit kan gebruiken.
ben blij dat ik hier het probleem had gevonden en nu ik de oplossing heb deel ik dit weer hier
ik hoop dat het er duidelijk staat
de startset heeft honda s2000 startknop en omvat kabels/knop/relai
er zat een lelijk rood glaasje in en er zaten nog een witte en blauwe bij ik heb de witte en het staat zeer retro dus dat is mooi werk !!!!
te bestellen bij autostyle voor 30 euro
grts richard