View Single Post
Old 20-05-2007, 16:43
crazy richard crazy richard is offline
VW Fanatic

ja startknop staat ook op contact

(trouwens het was de oplossing voor als je door de hitte van het spruitstuk een warme startmotor hebt en er helemaal niets gebeurd bij starten dus dan gaat de startmotor nog geen eens rond...)

dus van de startmotor gelijk de min op de accu
de plus gaat naar binnen (passagierscompartiment) aan het relai
dan van het relai een draad aan het contact en vanaf het relai terug met de plus naar de accu
als laatste heeft het relai een min die naar de carosserie zit .
ik heb wel tussen de puls bij de accu een zwevende zekeringhouder (met zekering lol)
en ook een bij het relai.(en die zekeringen/houders zitten er niet bij die moet je zelf regelen maar doe het voor de extra veiligheid)

en let wel je startbeveiliging werkt niet meer dus ook in drive start hij maar dat is gewoon een kwestie van opletten
als ik stop gaat hij in p dan motor uit en bij starten eerst straten dan in drive (of r)

ik heb vandaag weer gereden en was blij verrast voorheen moest ik eerst bij de koude start al even moest starten
is het nu echt contact aan ik druk op de knop en vroem lopen zonder aarzeling en / of doorstarten , dus dat is nog een voordeel.
en natuurlijk de warme start die nu perfect is (en dat hij uberhaupt start)

nogmaals er zit een schematje bij hoe het aangesloten moet worden en ik heb best kaas gegeten van electro . bekabeling maar ik had hulp van een maatje/expert met een car audiozaak en die had even geholpen en doorgemeten enz.
bij het contact hadden we als het goed is de zwarte draad

maar wil je het doen of heb je zon setje gekocht kan je even pmmen als iemand er niet uit komt..

dus niet alleen een oplossing voor het niets doen vd startmotor bij hitte v/h spruitstuk maar ook voor de koude start super !!!!!!!

groeten richard
Reply With Quote