Thread: Kromme kleppen?
View Single Post
Old 23-05-2007, 12:11
RKR's Avatar
RKR RKR is offline
VW Enthousiast

Send a message via MSN to RKR
Default Kromme kleppen?

Hoi,

ik heb een probleempje. Nadat ik een ander nokkenas en een nieuwe distributie heb geplaatst, wil de auto niet meer starten. Ik heb de bobine doorgemeten en die was gaar. Mijn idee: wat een toeval :|. Maar goed, andere bobine erin (die wel goed is) en kijken maar weer. Voor de zekerheid ook de rotor en verdelerkap vervangen. Ik had vonk, maar nu loopt hij nog niet.

Maar wel als ik het volgende doe:
Volgas geven, starten en volgas blijven houden. Hij blijft nu lopen (nog niet eens zo heel beroerd ), maar wel op 300 toeren...als het niet minder is .
Nu zat ik zelf te denken dat mijn kleppen niet meer sluiten en dus een compressie verlies heb van heb ik jou daar. Wat is jullie mening?

Ik kan de kromme kleppen enigzins verklaren/gokken. De timing is door een ander verkeerd aangehouden (puntje aan de buitenkant van je nokkenastandwiel ipv het streepje aan de binnenkant). Op het moment dat ik startte, sloeg hij niet aan. Ik ging kijken en zag dat de timing dus verkeerd stond, maar ook het nokkenastandwiel was verdraait. Ik had op dat moment niks raars gehoord en ook toen ik later nog eens ging kijken, was mijn klepspeling ook hetzelfde als voor het proberen te starten...

Alvast bedankt voor de reacties!
Reply With Quote