Thread: Kromme kleppen?
View Single Post
Old 24-05-2007, 20:31
RKR's Avatar
RKR RKR is offline
VW Enthousiast

Send a message via MSN to RKR

@ Ron: Nokkenas is goed, heb hem vergeleken met de originele.
8 bar is inderdaad niet denderend, maar de motor moet er wel op lopen. Origineel is de druk 10 bar. Maar dan spreek je over een nieuwe motor. Als de motor wat sneller rondkomt of zou lopen, haal ik ook wel een iets hogere druk. En de timing is gewoon goed...net weer gekeken...

@ golfMK2gti: volgens mij is het stipje op de tussenas om de krukaspulley uit te lijnen. Aangezien er bij een pijltje op de distributiekap staat, kan ik achteraf (zonder de kap te verwijderen) het streepje gelijk zetten. Het klopt ook met het BDP, waar ik meer waarde aan hecht dan al die merktekens .
Alleen de tussenas staat dan niet goed, maar die drijft alleen de oliepomp aan volgens mij? Dus dan zou het niet uit moeten maken... Heb het vaker zo gedaan en heb er nooit problemen mee gehad!

Ik zit het zelf in de luchttoevoer te zoeken, aangezien hij verzuipt als ik geen of half gas geef. Zal mijn ogen daar eens op richten morgen...

De motor loopt ook...maar alleen als ik volgas geef. Hij draait dan dus heel weinig toeren. Aangezien ik wel compressie en benzine heb, kan ik alleen maar de conclusie trekken dat óf de ontsteking veeeeel te laat staat óf dat hij zijn lucht niet of zeer moeilijk kan krijgen.
Ik moet heel veel gas geven om een brandbaar mengsel te vormen, dus hij krijgt ook minder benzine. Zou mijn luchtweger moeilijk gaan? Of dat er een lek/verstopping zit vóór het gasklephuis?

Erg bedankt voor jullie reacties, top !!!
Reply With Quote