View Single Post
Old 30-05-2007, 14:39
marx-7's Avatar
marx-7 marx-7 is offline
Forum regular

Send a message via MSN to marx-7
Default eerste probleem corrado

Ik heb de C sinds afgelopen vijdag. Tot gisteren reed hij super, geen klachten!

Gistermorgen (had verlof wegens pinkpop) hond achterin gekieperd en wilde richting Sittard naar mijn ouders toerijden (ongeveer 5 km). De C startte prima maar na een kliometer of 2 viel de motor uit. Toerenteller sloeg in 1 keer naar 0. Gestopt en weer geprobeerd te starten, dat lukte welgeteld 2 seconden en weer uit. Omdat ik op een behoorlijke k*tplaats stond hebben een paar mensen me gelukkig geholpen de auto iets verder te duwen zodat hij veilig op een ventweg stond. Nog geprobeerd te starten (startmotor draait gewoon rond) deed hij dus niks meer.

Hond uit de auto en onderwijl naar huis lopend (nadat ik het hele limburgse scheldwoordenboek had gebruikt) een vriend gebeld en hem het probleem uitgelegd. Hij vertelde me dat het wel eens het benzinepomprelais kon wezen, die wilden wel vaker kapot gaan. Thuis aangekomen de hond gedropt, de
RX-7 uit de garage gehaald (ook geen straf ) en terug gereden naar de Corrado. Even in de weer geweest met de relaitjes, starten en lopen
Ik denk probleem opgelost......niet dus.
RX-7 terug gebracht, hond weer opgehaald, terug gelopen naar de C, gestart en naar mijn ouders gereden zonder problemen. s'Middags bij het naar huis rijden viel hij weer 2 X uit. Effe voorzichtig rammelen met de zekeringen/relais kast en hij startte weer

Thuis aangekomen eens onder de kap gekeken en toen viel me dit op:

Op het thermostaathuis zitten 2 sensors waarvan bij de blauwe een draadje op half 7 hing. Met wat frummelen viel de motor ook stil dus ik dacht dat zal het wel zijn. Het zag er ook uit alsof er al eens aan gekloot was
Vanmiddag een andere sensor met goede stekker gescoord, dit gemonteerd en startten maar......niets dus
Nogmaals gecontroleerd, maar hier kun je dus niets aan verkeerd doen. Andere sensor nog geprobeerd maar helaas. Ik heb toen maar weer eens voorzichtig met de zekeringenkast gewiebeld, gestart en hij liep weer....

Op het Corradoforum werd nog de Hallgever (in de ontsteking) ge-opperd maar ik denk toch dat ik het ergens achter de zekeringenkast moet zoeken?
Volgens mij kan ik er toch wel vanuit gaan dat de sensors en hallgever in orde zijn......

Iemand zoiets al eens gehad? Ik word gek als ik straks de hele kabelboom moet gaan vervangen