31-05-2007, 14:19
|
 |
Forum regular
|
|
|
|
Ben weer een stapje verder. Ik ben gelukkig altijd vroeg thuis van het werk en ben onmiddelijk op onderzoek uitgegaan. Eerst nog even de temp. zender voorzien van een nieuw rubbertje want daar verloor hij wat KVS. Daarna de plank onder het stuurhuis uitgeschroefd en het zekeringenpaneel losgehaald.
Onmiddelijk viel er een draadje met stekkertje naar beneden wat volgens mij geen functie had. Het was ergens bij geknoopt en het lijkt iets te zijn van een startonderbreker of alarm wat er ooit in gezeten heeft. Alle contacten en stekkers nagekeken maar zag verder niks raars. Accu weer aangesloten, gestart en hij liep onmiddelijk. Daarna eens met de kast en de relais gerammeld maar hij bleef fijn lopen. Dit verschillende keren geprobeerd maar het leverde geen afslaande motor op.
Nu vermoed ik dat dat bloot liggende stekkertje ergens wel/niet contact maakte en misschien een niet meer aangesloten startonderbreker activeerde....of is dit te ver gezocht?
Ik heb het stekkertje afgeplakt en alles terug gebouwd. Testrit van een min. of 20 gemaakt en het ging prima, geen uitval meer. Toen ik hem kocht zat er geen accu meer in, dus ecu gereset. Nu heeft hij weer een nacht van de accu gestaan dus de ecu zal wel weer gereset zijn. Mocht het gedonder toch weer beginnen dan weet ik in elk geval waar te zoeken
Kan iemand me vertellen op welk relais (nr) normaal gesproken een startonderbreker op wordt aangesloten?