View Single Post
Old 04-06-2007, 17:58
J_Fix's Avatar
J_Fix J_Fix is offline
VW Fanatic

Quote:
Originally Posted by RubenD
Die demper is geen demper maar een vlammendover. Maar zonder vlammendover bestaan ze niet bij mijn weten. Tenminste niet origineel voor een 16V.

Niet voor de 16v inderdaad. Ik heb er nu wel 1 onder zitten maar die is OF vakkundig gelast OF van een ander type OF een ooit geleverde vervangingspijp

De diameter is wel gelijk aan de originele maar als die van een 8v (nagenoeg) gelijk is zou dat ook een oplossing zijn lijkt me?

De versie met een kat er onder heeft op de plek van die dover (die op de foto) de kat zitten maar die zit met een flens aan die voorpijp en dan net waar hij van 2 naar 1 pijp gaat maar dat deel was dus bijna 300 euri en dan zou ik de flens er af moeten zagen en er een stuk pijp aan moeten lassen.
Op de slopen in de omgeving al even gezocht maar niets bruikbaars gevonden

Bij Brezan stond wel een exemplaar in het boek trouwens voor de 16v (dus alleen pijp en geen dover of kat er in) maar die was niet meer leverbaar en bij de dealer ook niet.

Ik zal daar morgen eens informeren of hij voor een 8v wel leverbaar is en wat het diameter verschil is (als dat er is).

Ik heb net nog even op de database van Amba gecheckt maar zoek ik daar algemeen voor Golf mk2 GTI dan krijg ik er wel 1 te zien maar kan ik niet zien of die voor een 8v versie is.

1781cc met 82kw is dat van een 8v? Bij mij (102kw) geeft hij een pijp met kat aan maar ik heb geen U9 op kenteken dus zou kunnen maar hoeft niet.

'89 Golf 1.6D <-- stripped
'91 Golf 1.6 CL <-- stripped
'88 Golf 1.8 GTI 16v (KR) <-- daily