View Single Post
Old 06-06-2007, 23:24
Mr.Markos's Avatar
Mr.Markos Mr.Markos is offline
VW Addict

Ik heb ze dinsdag al gehaald. Heb net ff foto's gemaakt en op internet gezet

Ik heb ze alleen helaas niet voor 100 euro kunnen meenemen. Waren nog andere die interesse hadden. Maargoed ik vond de velgen wel wat geld waard, vind ze best leuk. Ze zijn volgens mij vrijwel nooit of misschien zelfs nooit gebruikt. Alleen wel wat beschadigingen in de lak her en der. Waarschijnlijk van opslag schade, verschuiven en verplaatsen enzo denk ik. Geen stoeprandschade enzo iig. Alleen de boutjes hebben een beetje roestvorming..
Hij had nog een ander setje liggen die hij zelf ging gebruiken.

Maar toen ik eenmaal thuis kwam, had ik ze ff snel gepoetst en ff verder bekeken.

Ik dacht dat het 4 dezelfde velgen waren, ik had alleen de velgen met ET13 in mijn handen gehad. We hadden deze twee ook op de golf 1 van hem gepast zodat ik kon zien hoever ze uitstaken. En dit was mooi tot de rand, dus niet te ver uitstekend. Ik dacht kutttt, ET5 dat steekt verder uit. Maar toen keek ik ff beter, toen leek me de boutgaten ook wat verder uit elkaar. Ik de andere twee velgen omgedraait, zag ik Ford erop staan geschreven in de binnenkant (bij de andere stond Opel en BMW erop). Maarja ik wist niet wat de steek van ford was, nagemeten.. 4x108.. KUT
2 verschillende velgen dus. Ik gebeld, maar die man wist het zelf ook niet. Dus hij zou nog ff gaan kijken of het andere setje wat hij nog had welke steek dat is. Waarschijnlijk is dat dus 2x 4x108 en 2x 4x100. Als er nog 2x 4x100 bij zit mocht ik ze komen omruilen. Als die er niet tussenzit zal ik ze helaas weer terug brengen.

Maar.. ff vanuit gaan dat ik ze dadelijk gewoon onder de golf kan leggen wat voor banden zal ik erom doen? Ik heb een 1500 (JB) automaat, dus er komen geen platte bandjes om.. Aangezien ik regelmatig snelweg rij. Op me gewone stale velgen heb ik nu 155/80/13 en deze omtrek wil ik minimaal blijven houden anders maakt hij nog meer toeren. (Had ook liever gehad dat de velgen 14" of 15" waren ) Hoe zal 155 of 165 op 6J staan? Wil eigenlijk niet breder dan dat.

En wat zal ik met de velgen doen, gewoon zolang zo laten. Met de kleine beschadigingen. Helemaal opnieuw spuiten. Rand polijsten en hard spuiten (wit/grijs/zwart/iets anders). of..?
Reply With Quote