09-06-2007, 11:55
|
 |
Class of 2003
|
|
|
|
Ik vind het prima! Ik rook niet en ik heb er een hekel aan om met rode ogen in een cafe te moeten staan.
Ik hoor dus veel gezegd worden: 'als je niet in de rook wil staan ga je toch niet uit?' maar dat is net zo kort door de bocht als 'als je wil roken ga je toch niet uit?'
Zo ook de geinterviewde meneer op het nieuws -compleet met shag-stem-: ik vin' ut disciriminatie! Nee...dat de nietrokers al jaar en dag zonder morren jouw rook moeten accepteren is geen discriminatie?
Het is een kwestie van wennen denk ik, maar gezien het feit dat een groep mensen een andere groep mensen lichamelijk aantast, is het eigenlijk wel logisch.
Om even in te haken op het feit dat het hierboven 'Amerikaans' genoemd wordt...
Ik vind het jammer dat de Nederlandse staat dus weer een regeltje erbij heeft. Onze overheid doet niets liever dan iedere verantwoordelijkheid weghalen bij de burger en het allemaal te 'regelen'.
Dit Amerikaans noemen houdt echter geen steek. Juist in Amerika zie je nog wel eigen verantwoordelijkheid voor het volk. Of dat altijd goed is, dat is een andere discussie, maar mensen worden tenminste nog wel geleerd om min of meer hun eigen boontjes te doppen. APK plicht? Nee, dat kennen ze niet. Als jij perse zonder remmen wil rondrijden, dan moet je dat zelf weten. Als je dan dood gaat, dan is het je eigen schuld.
In Nederland wordt er dan meteen weer, hoe populair, 'kamervragen' gesteld, en komt er een regeltje dat niemand zonder remmen mag rijden. Oh, en iedereen die dat toch doet krijg een briefje van Koos Spee. Iedereen die wel wil remmen maar remmen niet kan betalen krijgt ze van de overheid. Iedereen die wel kan remmen maar niet wil remmen krijgt een uitkering. Iedereen die niet kan remmen en toch al niet wil remmen krijgt TBS, maar dan wel het weekend vrij. NL...heerlijk.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
|
|