View Single Post
  #18  
Old 30-05-2004, 17:30
Chrispy's Avatar
Chrispy Chrispy is offline
Old Fart
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 931
Default week 23: pinsteren en McLaren

Pinksteren, en wat doe je met Pinksteren normaal? Ja, eropuit. Tenminste, als het droog is. Maar vanmorgen regende het. Alle plannen door de war. Niet voor mij. Ik had al gezegd dat het voor mij een dag van tv zou zijn. Met formule1 vanuit Duitsland, Grandprix driver op Discovery, en de Indy500 op RTL5.
Héérlijk. En daarmee kom ik ook aan bij datgene waar ik het al de hele week over wil hebben. Mercedes-Benz. Prestige ten top. Ze maken er prachtige automobielen, en komen er goed mee naar buiten. Een ML400 met een machtige achtcilinder diesel. Een vernieuwde SLK, waarmee ze alle SLK’s met een oude neus, gedegradeerd hebben tot turkenbak. Omdat die nieuwe neus wel heel erg veel opvalt. En natuurlijk de SLR, iets waar ik alleen maar van mag dromen. Verder hoef ik ook niet te gaan want ik weet wat onbereikbaar is. Ook in de motorsport is de ster goed vertegenwoordigd. Meesters van de DTM. En daarmee komen we op mijn punt. Waarom wil het in de formule1 dan niet lukken. Heersers van de witte rook, meesteruitvallers, de absolute nummer 9 van dit seizoen. Zelfs Minardi heeft meer auto’s aan de finish gehad dit jaar. Ligt het aan de auto? Nee die blijft er goed onder. Ze klagen ook niet over onder- of overstuur. Ligt het dan aan de motor? JA, die ploft. Elke race weer. En dat schrijven we toe aan Mercedes-Benz. Maar hoe kan het nou dat zo’n prestigieus merk daar niet snel genoeg een oplossing voor heeft. Want dit kost ze de naam. Oké, binnenkort wordt de nieuwe McLaren gelanceerd. Maar insiders zeggen dat de motor dezelfde zal zijn als die er nu in ligt. Maar dan heb ik nog een paar vragen.
Waarom kiest men er dan niet voor om met minder toeren te gaan draaien, zodat de kans op ploffen verkleint wordt?
Is finishen (liefst op een plaats in de top10) niet belangrijker?
Al zouden de motoren betrouwbaarder zijn, leveren ze dan genoeg vermogen om voorin mee te rijden?
Het blijft speculeren natuurlijk, want we weten allemaal dat wij hier geen antwoord op zullen krijgen. Ondanks dat ik geen voorstander ben van McLaren-Mercedes, zou ik toch graag zien dat de F1 wat spannender werd. Daarom hoop ik dat Das Haus maar snel met iets beters komt, zodat het weer wat spannender wordt. Al geloof ik dat Renault en Honda de enigen zullen zijn die Ferrari wat punten af kunnen snoepen. Voor dit jaar heb ik het voor het team van Norbert al opgegeven. Ik denk niet dat ze nog iets kunnen betekenen. Tot op heden is er maar één Mercedes rijder die altijd positief voor het merk met de ster naar buiten komt: Bernd Maylander. Zo, en nu ga ik gauw weer naar de tv, anders mis ik de Indianapolis 500nog.
Mijn pinksteren kan in ieder geval niet meer stuk. Ik heb een mooie race gehad.

Race voorzichtig, maar rij vooral veilig.

Chris

>663
__________________
Eigen volkswagens eerst !!!
Reply With Quote