View Single Post
Old 25-06-2007, 12:47
crazy richard crazy richard is offline
VW Fanatic

Default nieuwe dynamo 75 ampere en veel mazzel

ik heb vandaag een nieuwe dynamo laten monteren oude was 40 ampere en nu een 75 ampere dynamo :shock: en dat merk je alles heeft meer prik en hij rijd zelfs soepeler krachtiger 8)
ook de accupoolklemmen zijn vervangen voor goede stalen dikke polen
en alle kabels hebben nieuwe aansluitingen erop die tevens weer dik en goed zijn.
dan de massakabel die van de accu naar de carroserie en daarna naar het blok loopt vervangen en damn die oude was echt op :shock:
nu is alles ook geisoleerde kabel en goed bevestigd met netjes krimpkous overal en vaseline zodat vocht geen kans heeft

en dit merk je

maar de mazzel dus :
dit stond al gepland niet door defect maar omdat het beter was..
die gozer heeft gelukkig veel kijk op motoren en kwam tot de ontdekking dat de getande poelie van de distributie krom was en dus bij het ronddraaien een flinke slag vertoond :shock:
zie het als een slag in een fietswiel
en aangezien het zo is als die riem breekt je blok naar de filistijnen is was dat effe schrikken.
maar had ik die dynamo niet gedaan dan wist ik dit niet en dus grote kans op defect blok
nu is het zo dat dit komt omdat je een poelie met een speciaal trekding eraf moet halen en als je die niet hebt wat dan??? dat had dus de vorige eigenaar en die heeft een hamer gebruikt met als gevolg een kromme poelie/tandwiel
gelukkig was deze samen met een nieuwe spanrol en nieuwe distributieriem gewoon nieuw te bestellen bij de vw kost 100 euro incl. btw
en woensdag gaat het erop word niet bij de vw gedaan maar door die jongen die het ontdekte 8)

bij de restauratie hebben ze het blok laten reviseren alleen de rest als waterpomp en andere delen gewoon zo teruggezet
dus daar pluk ik nu de vruchten van zeker als je en hamer gebruikt als gereedschap.
de waterpomppoelie heeft ook iets van een slingertje maar dat ik zo minimaal dat kan geen kwaad..

dus woensdag de rest doen en weer top

in ieder geval rijd hij nu echt zo goed door de nieuwe kabels en dynamo dat is echt het geld 10 keer waard wat een verschil
en grootste boosdoener was nog die blote massa kabel als je keek leek hij goed tot je hem eraf haald en goed kijkt :shock:
geen wonder dat de massa zo slecht was
zelfs mijn ruitenwissers gaan sneller :roll: :lol:

ik weet niet of ik die zaak hier mag noemen maar is zeer interessant voor velen hier hebben ook gelagerde startmotoren voor onze vwtjes die maken geen herrie en starten beter en rustiger en die dynamo's zijn ook super en dus geen revisie maar nieuw
dus wie een adress wil pm me maar het zit in ridderkerk z.h (naast rotterdam)
als het hier mag staan zeg het maar dan post ik het wel
super service niet duur
Reply With Quote