Thread: Turbo op 1.6 D
View Single Post
  #27  
Old 25-06-2007, 14:07
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 708
Send a message via MSN to Maarten
Default

Quote:
Originally Posted by Ice_in_Polo_2
nu ik even die dyno bekeken heb kan ik mijn wensen daar wel goed in terug vinden
max koppel stopt op 3500 rpm , daar kan ik best mee leven :o

die single stage injectoren, welke zijn dat?





De 1.9TD heeft 2 veren in de injector zitten, injectoren van een GTD/TD/D maar 1 veer welke de openingsdruk bepaald. (met 2 veren gaat de nozzle dus in 2 trappen open)
Ik had nog wel de 1.9TD nozzles erin zitten. Evt nozzles van een GTD zijn nog iets groter.

Ik was de IC inderdaad vergeten, 57mm buizen naar een Renault Master II intercooler (past precies om de radiateur)

Ik heb diverse 90mm homokineten kapot getrokken en de (210mm?) koppeling hield het ook niet als de boost er goed in kwam bij de 3e versnelling. Denk dat je koppeling (mits in goede staat) het houd tot ~200Nm bij normaal gebruik.

Ben dus snel overgestapt naar een 02A bak met bijbehorend (226mm?) vliegwiel/koppeling.




Het blok ligt nu te wachten totdat ik de 1.7D uit mijn Transporter heb gelepeld

Als je blok al 280.000km erop heeft zitten kan je beter eerst aan revisie denken dan aan opkrikken.
__________________
Audi A4 Avant TDI werkpaard
VW Passat LS '74 1.8 Weber hobbypaard
Renault Twingo @ LPG-G3 Cheap-o-paard

- Build to go, not to show -
Reply With Quote