Thread: golfke
View Single Post
Old 28-06-2007, 09:55
golfke golfke is offline
VW Enthousiast

JOOOOOOOOEEEEEEEEEEEEEEPPPPPPPPPPPPIEEEEEEEEE Heb daarnet eventjes een 'gesprek' gehad met mijn oudere zus (22 jaar. Deze gaat de vw golf 3 1900 diesel 3drs van haar vriend overnemen (want deze kan er geen afscheid van nemen. Het is er eentje met ongeveer 380 ton op de teller en voorzien van een roos-paarse art sticker die de gehele auto bedekt Nu hebben we zo'n beetje onofficieel onder elkaar afgesproken wanneer de golf te 'oud' word dat ik hem wel wil overnemen Dat wil dus zeggen: als ik dus goed spaar en lief ben tegen mijn zusje ( ) dat ik er misschien in zal slagen om de golf op mijn 16-17de over te nemen, nice hé Het enigste obstakel dat er is: in het laatste jaar van mijn school moet je een theoretisch + praktisch werkstuk maken. Ik zou dit als 'excuus' gebruiken om mijn ouders te kunnen overtuigen. Maar heeft iemand een idee over wat ik mijn theoretisch kan doen als ik een auto ga opmaken Als ik hem ooit in mijn bezit krijg zou ik deze planning willen hanteren:
- Eerste jaar: auto overnemen. Verlagingset steken (iets van een -6cm) met een leuk setje wielen. Sticker eraf prutsen. Paar stukken verzamelen en eventueel al monteren. Tussen in veel sparen.
- Tweede jaar: dan zit ik waarschijnlijk in mijn laatste jaar. Als 'zij' erdoor geraakt als eindwerk dan heb ik grootste plannen. Ik zou dit jaar het 'motor en roest' jaar noemen. De roest zou dan behandeld worden en de motor word het grootste project... Wat er precies gaat gebeuren met de motor weet ik nog zo niet... Als alles doorgaat zou de auto er ongeveer zo uitzien:

EDIT 1:

deze plannen gelden ook wanneer ik een golf 2 in handen zou krijgen maar dan het allemaal wat minder drastich zijn.

EDIT 2:

Wat er met de motor gaat gebeuren staat ook al vast: hiervan zullen indien nodig enkele stukken vervangen worden en enkele stukken zullen gepolijst worden (monnikenwerk, ik weet het!
Reply With Quote