View Single Post
Old 01-07-2007, 13:17
kvcuijck's Avatar
kvcuijck kvcuijck is offline
Volksforum Aandeelhouder

@RubenD: Haha, ben "effe" door je project heen gelezen. Kostte me volgens mij ongeveer 2 uur! Wow, wat een hoop werk zit daar in. Respect dat je dat allemaal zelf kunt en doet.. Heel interessant en leerzaam voor mij en waarschijnlijk ook voor vele anderen. Wat betreft die LMM in de TDI's dat is me bekend. (Heb inmiddels 3x een TDI mogen bezitten in het verleden.)

@breadfan83: Ze kunnen dus ongeveer overal roesten Wat is meestal de oorzaak van tikkende kleppen bij een diesel? Klepstoters of nokkenas? (Mits het niet aan afstelling ligt.) Met de search functie kon ik niet echt vinden waar ik naar op zoek ben.

Is het aan te raden bijv. een 1.6 of een 1.6TD te zoeken ivm betrouwbaarheid turbo of andere issues? Prestaties staan ongeveer op de laatste plaats. Betrouwbaarheid met een gunstig verbruik (ik rijd 95% snelweg = 5 bak) van ong. 1 op 20 is het belangrijkste. (En 1 op 20 kreeg ik zelfs voor elkaar met Golfje(s) IV TDI.)

De looks zijn van ondergeschikt belang, het is alleen belangrijk dat er geen "APK-delen" rot zijn en dat de auto veilig is (betrouwbare remmen e..d.).

Koen
Reply With Quote