View Single Post
Old 08-07-2007, 10:11
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer

Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83

Quote:
Originally Posted by MellyVille
En als jij een ongeluk hebt gemaakt doordat je een bocht niet haalt, hoe kom je er dan achter dat het komt door je onderstel?? En niet door snelheid, wegomstandigheden, onoplettendheid, mede-weggebruikers etc?

En als jij iemand voor de rest van z'n leven ongelukkig rijd omdat je niet meer kon remmen, wie zegt dan dat je remmen niet goed zijn? Mss was je zelf te laat, weg niet goed etc etc... Als jij 80 rijd met een VR6 motor in een originele 1.1 moet je net zo hard remmen als dat je 80 zou rijden met de originele 1.1 motor erin... Het ENIGE verschil wat je dan hebt is dat de VR6 iets zwaarder is voorin... that's all (nu wel overdreven verschil natuurlijk met 1.1 t.o.v. VR6)

Wil niet zeggen dat ik vind dat je alles goed geregeld moet hebben, moet er zelf ook niet aan denken dat je een motorombouw doet en je hebt het niet goed geregeld, dan ben je gewoon onverantwoordelijk! Maar ik reageer alleen kritisch ...

Ok, zet het dan ook maar gelijk effe op een zuipen, want misschien rij je wel iemand kapot doordat het wegdek nat was, en niet doordat je 2,7 promille in je bloed hebt...

Ik zeg alleen wat ALS het daardoor komt? Ik weet dat er genoeg mogelijke oorzaken zijn voor een ongeluk, maar er zijn ook genoeg manieren om dit aantal bij jouw auto zo laag mogelijk te houden. Eén daarvan is door hem na te laten kijken door mensen die er kritisch naar kijken en checken of alles wat jij veranderd hebt in orde is ed..

Zoals ik al zeg, ik geef enkel antwoord op de oorspronkelijke vraag. Het feit dat iedereen zo gauw de woorden RDW en motorombouw in één zin gebruikt worden begint door te draven maakt het er niet veel duidelijker op.

Bouw jij zelf een andere motor in je auto, is het regel dat die door de RDW wordt nagekeken en gekeurd. Als je zelf voor een andere optie kiest moet je zelf weten, maar dit is zoals het wettelijk gezien juist is, en dat is het antwoord op de oorspronkelijke vraag: MAG HET? Mag hij zijn 16v ombouwen naar VR6 zonder dat dit problemen oplevert bij de APK.

Als hij bij de APK een steekproef krijgt heeft ie een probleem, zo simpel is het. Vandaar de link die ik al eerder gaf: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=26109

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk

Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote