5 deurs Jetta bestaat niet.

De achterklep is, in tegenstelling tot die van de Golf, geen deur.
De voorstoelen zullen die hendeltjes aan de zijkant hebben waar je ze mee naar voren kunt kiepen. Veel mensen die deze stoelen gebruiken draaien links en rechts om zodat de hendeltjes aan de binnenkant zitten, en niet zo zichtbaar zijn als je de deur open doet.
De achterbank van een Jetta heeft een losse zitting en rugleuning, terwijl bij een Golf het zitvlak en de leuning aan elkaar zitten met scharnieren. Dit vormt geen probleem als je een Golf interieur in een Jetta zet. Andersom wordt het moeilijk.
Het zitvlak van de Jetta zit met twee haken vast aan de carosserie van de auto. Die van de Golf zit met schroeven vast in twee plaatjes aan de voorkant van de zitting van de achterbank. Bij een in delen neerklapbare achterbank zijn dit vier plaatjes.
De rugleuning zit bij een Jetta vast aan het schot tussen de achterbak en het personen gedeelte. De rugleuning van de bank van een Golf zit onderaan met scharnieren vast aan de zitting van de achterbank, en bovenaan zit een haak aan elke kant die de achterbank vast klemt aan twee pinnen in de carosserie. Je zult de rugleuning dus op een andere manier moeten vast maken wil je voorkomen dat ie bij elke keer afremmen naar voren kiept. Ik heb toen gewoon een sjorband door de spijltjes aan de achterkant van de rugleuning gedaan, en deze om het schot van de Jetta vast gemaakt. Het hoeft alleen de leuning recht op te houden, de gordels zitten hier niet aan vast, dus veel steviger hoeft het niet te zijn.
De rugleuning van de achterbank van een Gofl sluit alleen niet echt zo mooi aan aan de zijkanten en hoedenplank als die van een Jetta dat doet. Neem dus van de Golf gelijk de plastic kapjes die naast de rugleuning zitten mee en zet die over in de Jetta. Verder zul je de hoedenplank een beetje moeten verlengen en / of verhogen.
That's it.
