
15-07-2007, 22:05
|
 |
Volksforum Aandeelhouder
|
|
Join Date: Jun 2007
Posts: 181
|
|
Mmm, moet even afwachten tot ik goede documentatie (vraagbaak en ETKA) heb, maar dan zal ik eens kijken of ik de versnellingsbak weer wat "strakker" kan krijgen.
Morgen was ik van plan de thermostaat te vervangen aangezien de temp te laag blijft en de waterslang boven direct warm wordt na motorstart. (Ik verwacht dus dat thermostaat open blijft staan.)
Moet ik alleen even uitvogelen waar de thermostaat bij de waterpomp ergens zit. Er lopen zo vreselijk veel water/vacuumleidinkjes
Was ook nog van plan de multiriem iets strakker te zetten aangezien deze "klappert" bij stationair toerental en dat leek mij niet helemaal de bedoeling. Hoor ook een licht droog piepend geluidje bij draaiende motor waarvan ik vermoed dat het of de waterpomp aan het einde van zijn latijn is of wellicht de spanrol(lagers?) van de distributieriem.
Verder wil ik me binnenkort ook wagen aan de distributieriem zelf, maar daar ga ik echt niet aan beginnen voordat ik zeker weet hoe alles in elkaar zit....
Groet,
Koen
P.s. En uiteraard olie en filters..
__________________
Current:
Volvo V70 2.5D (Audi AEL engine) 435.000km
Porsche 944 2.5 type II 1985 251.000km
Gone:
Golf II 1.6TD 44kw 315.000km
|