Zo, de thermostaat heb ik vervangen! (En ook het luchtfiltertje maar even meegepakt, want die keek zwart..)
Vond het nog een duur grapje bij de dealer:
Thermostaat 25,80
Pakking thermostaat 1,29
Filter element (luchtfilter) 16,75
Koelvloeistof 7l x 4euro 28,00
Alles ex. BTW en dat kost dus incl. BTW 85,49. Volgende keer toch maar even naar Brezan rijden, scheelt wel wat!
Temperatuur van KVS gaat nu naar net links van midden op de indicator in het instrumentenpaneel. Laat ik de auto lang genoeg met warme motor met verhoogd stationair toerental draaien dan gaat de temperatuur naar iets rechts van het midden met als gevolg direct aanslaan van de radiator ventilator. Verder geen lekkages gespot dus tevreden!
Nu nog olie en filters. (Distributieriem zag er goed uit en mag nog ongeveer 20.000km dus daar wacht ik mee.)
De oude thermostaat leek wel goed te werken in een pannetje met kokend water, ware het niet dat de rubber afdichting in de thermostaat versleten was. Wellicht ging daar toch teveel vloeistof doorheen.
Nu moet ik eens kijken of ik het raam aan de bestuurderskant kan fixen want dat ging laatst niet meer fatsoenlijk omhoog en moest met redelijk grof geweld omhoog geslingerd worden... Volgens mij een niet onbekend euvel...
Hoop dat ik snel wat documentatie krijg want dat schroeft gemakkelijker
Groet,
Koen