View Single Post
  #1  
Old 20-07-2007, 23:22
tweetact's Avatar
tweetact tweetact is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 30
Exclamation tweetacter stapt over op een T3

even korte intro
ik heb enkele jaren sleutelervaring met Wartburg en Trabant en ben zo brutaal geweest om een T3 campertje te kopen.
Het is een 1.6 TD bj '86
vrijwel direct deden er zich wat problemen voor.
olielek(langs pijlstokhuis en door scheurtje in vulpijp) heb ik verholpen.
Nu het volgende: de motor slaat op hol blijft hoog toeren draaien terwijl ik gas terug neem of afrem.
Dit is door af te remmen op de motor(slijtage plaat) of enkele keren gaspedaal in trappen wel te stoppen.
Aangezien ik totaal blond ben met diesels langs wat bedrijven gegaan.
De diagnose is divers:-nix aan de hand -ontlucht je brandstofleidingen -vervang je verstuivers -je turbo is stuk - je brandstofpomp is kapot.

Heb later met de bosch service aan de lijn gehangen en die waren stellig.. brandstofpomp moet je laten reviseren.
Ik heb nu een 2dehands brandstofpomp met 6 mnd garantie(wordt komende woensdag geplaatst) verder wil ik de gloeibougies vervangen(vanwege de lange tijd die het duurt na het voorgloeien voor de motor aanslaat)
Sorry.. toch een veel te lange intro..

nu aan de forumleden de volgende vraag:
is het verstandig de verstuivers te vervangen? ik kan in den haag bij Mulder dieselservice nieuwe verstuivers kopen voor 25 euri 't stuk maar weet niet wat voor kwaliteit/cq druk
wie heeft tips
Reply With Quote