View Single Post
Old 27-07-2007, 22:34
rhwp's Avatar
rhwp rhwp is offline
Forum regular

Default Nieuwe Golf-1-lover

Hey,

Mijn naam is Wilfred, 22, woon in Zwolle (nog wel, hoop later deze zomer naar Groningen te verhuizen ivm studie).

Begin juli 2007 heb ik mijn eerste auto gekocht. Jawel, een Golf 1. Tis een vrijwel originele 1.3s MX geworden van mei 1980, in het volgens mij behoorlijke aanbeden Inari Silber.

Hier een paar pics van kort na aankoop:

Groot deel van de historie is aanwezig. 22 jaar van een oud vrouwtje geweest.. ja echt! 116d km gelopen. Zitten nu stoelen uit een Polo in, van de oude is met name het schuim behoorlijk versleten, maar ik heb de originele er nog wel bij!
Ik heb nog niet echt bijzonder werk verricht aan dit karretje, omdat ik daar de tijd en kennis niet voor heb. Olie + filter vervangen vond ik al een hele prestatie. Natuurlijk ook al een keertje goed gewassen en heb ook de zwart metalen dorpellijsten eraf gehaald, dat vind ik echt lelijke dingen. Ze waren ook niet meer netjes recht.

Ik ben nu begonnen aan een andere hoedenplank voor een setje Kenwoodspeakers die ik nog had liggen. Daar ga ik natuurlijk niet de originele voor verzagen De nieuwe plank wil ik in de kleur van de auto spuiten. Misschien dat ik de dorpels nog wel weer netjes ga maken als ik eens zin en tijd heb, nu zijn ze wat minder vanwege de gaatjes van de lijsten en wat afbladderende lak. Maar eerst moet ie maar es ophouden met te stotteren of zelfs afslaan bij het parkeren na een ritje van bv zo'n 45km...

Btw, weet iemand een goede mogelijkheid om het motorcompartiment te cleanen? Ik vind het wel mooi als dat wat schoner is he.

Ik lees jullie wel!
Reply With Quote