View Single Post
Old 05-06-2004, 12:44
Tommy's Avatar
Tommy Tommy is offline
REALLY Bored

Send a message via MSN to Tommy

oke.... de oorzaak is inmiddels eigenlijk duidelijk....

ik vang de klepspeling (die steeds weer opnieuw ontstaat eigenlijk) op door de tuimelaars onder een te scherpe hoek te draaien.... Waardoor de tuimelaars de klepstoters op het uiteinde raken, waardoor de tuimelaars uitvreten.... Nu sprak ik vanmorgen met een kerel, die in zijn eigen tijd vel VW motoren e.d. reviseert... vooral luchtgekoeld... en die zei.. je moet op zoek naar andere tuimelaars... wat dikkere, waardoor je ze horizontaal(bij wijze van, blok ligt natuurlijk voorover) maar waardoor ze dus zo staan dat de op en neer draaien, en niet zoals nu, van neer naar nog neerder zeg maar... want dan lopen ze zover op het eind, dat ze ontzettend snel uitslijten.... en zo de speling alsmaar groter wordt...

Nu vraag ik me alleen af of ik dit op kan lossen met een andere nokkenas, of beter met andere tuimelaars... En hoe ik zulke tuimelaars in handen krijg...

Maar het is me nu iig duidelijk hoe ik alles goed in orde kan krijgen...
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05
Reply With Quote