12-08-2007, 14:59
|
 |
Forum regular
|
|
|
|
HULP! ik heb een probleem:
Vorig weekend was een maat van me op visite met z'n Mini Cooper ('91). Natuurlijk ook wat stukkies getourd en blabla en het viel me op dat m'n MXje die dagen wel héél soepel startte en liep. Nuja, geen enkel punt, heerlijk zelfs. Kennlijk gaat ie het beter doen als ik er regelmatiger in rij, dacht ik.
Dat laatste had ik beter niet kunnen denken, want in de afgelopen week is ie steeds beroerder gaan lopen. Veel te lage toeren koud stationair. Hoe verder ik de choke indruk hoe meer ie dan ineens gaat stotteren, behalve wanneer ik vol doortrek of goed op gang ben dan is er weer niks aan de hand.
Ik heb het idee dat er iets met m'n choke is. De auto start nog wel goed met uitgetrokken choke, maar heeft daarna dus lage toeren (1000). Als ie warm is en ik heb de choke weer in, lijkt soms zo in eens de chokeklep oid open te schieten, hij maakt dan plots 3000+ toeren als ik voor het verkeerslicht sta :s
Ik heb al in m'n Vraagbak gelezen en onder de motorkap gekeken, maar ik ben nog niks wijzer geworden. Zo autotechnisch ben ik helaas ook niet (zou er graag wat meer van weten/begrijpen), dus misschien is er iemand die mij kan helpen?? Want zo Golft het niet zo goed..
|