View Single Post
Old 12-08-2007, 22:26
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer

Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default Zoemen en knarsen vanaf de achteras.

Wie kan me helpen, want ik krijg hoofdpijn!

Toen ik de Golf een half jaartje geleden kocht had ze een zachte zoem die vanuit de kofferbak regionen kwam. Ik dacht eerst dat het kwam doordat er geen tapijt of niks anders met iets van dempende werking in de koffer lag. Maar nadat het tapijt er in lag was het geluid er nog.

Over die paar maanden is het steeds harder gaan zoemen. Het klinkt alsof het van de achteras ofzo vandaan komt. Het is eigenlijk constant aanwezig, maar wordt luider naarmate de snelheid toeneemt tot een kilometertje of 110. Daarna, tot 125-130 is ie weer wat rustiger, en daar boven gaat ie weer als een malle tekeer.

Het is geen constante zoem, maar gaat een beetje met het ritme van het draaien van de wielen mee.

De auto is slecht uitgelijnd, en de schokbrekers zijn niet meer echt wat ze moeten zijn. D'r komt eind van de week een schroefset onder en de auto wordt bij de dealer nieuw uitgelijnd. Maar voordat ik dit laat doen had ik graag geweten wat het kan zijn. Als ik dit bij de dealer laat nakijken ben ik het uurloon kwijt over de tijd dat ze nodig hebben de zooi na te kijken, en Volkswagen kennende...

Alle hulp is welkom.

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk

Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote