View Single Post
  #30  
Old 20-08-2007, 17:42
rhwp's Avatar
rhwp rhwp is offline
Forum regular
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 96
Default

Vanmiddag ff aan de knutsel geweest. Ben nog niet zover gegaan als Stijn aangaf (wel bedankt, duidelijk verhaal, heb 't uitgeprint en bij m'n vraagbakboekje gedaan). Ik durfde het nog niet aan gelijk dat allemaal uit elkaar te trekken, maar het bleek ook niet nodig.
Het volgende trof ik aan:




Het probleem van iig de choke zit em erin dat er een asje of schroef hoort door het zwarte busje wat je net onder het midden op de foto ziet. Dat zit namelijk vast aan die 'bijzonder gevormde ring' en is daarvan het draaipunt. Die 'ring' wordt aangestuurd door de handchoke. Nu het geen vast draaipunt heeft, kan het dus ook opzij bewegen en dan wordt ie niet meer gestuurd door de chokeknop met als gevolg dat de gasklep blijft hangen (en de motor bv warm stationair 3000tpm maakt).

Dat dit een probleem is, werd ook bevestigd door Pouw Hardenberg. De bout die daar hoort zal er uit zijn getrild, maar een nieuwe zat te ruim in het carburateurhuis. Een oplossing ervoor zou zijn om nieuw draad te tappen in het carburateurhuis, maar dat doe je niet 1,2,3. De M5 bout die hij had paste wel netjes door het busje, maar had dus geen grip meer in het carb.huis. Een andere oplossing is uiteraard geheel of gedeeltelijk de carburateur vervangen..
Iemand een suggestie?
__________________
Als het Golft, dan golft het goed.

Donkervoort Automobilia.nl
Reply With Quote