Hoi hoi,
Ben ik weer met een vraagje... (gaan er nog meer volgen want ben nog niet klaar

)
Mijn Golf heeft ergens wat speling op de aandrijflijn. Als ik bij rijden op de snelweg het gas loslaat en vervolgens weer voorzichtig gas ga geven dan krijg je bijna altijd een "schok". Heb vaker in auto's gereden die dat hebben en vind het persoonlijk erg storend.
Heb het idee dat ergens vanaf het vliegwiel iets niet helemaal "strak" in elkaar steekt. De koppeling van mijn Golf is ook helemaal op dus die ga ik binnenkort vervangen (daar kom ik in een ander thread nog wel op terug soon).
Wat kan de speling / tik in aandrijflijn veroorzaken?:
- versleten koppeling
- versleten versnellingsbak (schakelt goed, na nieuwe olie geen gekraak meer)
- versleten aandrijfas(sen) (hierbij moet ik melden dat toen ik mijn Golf zo'n 5000km geleden van nieuwe olie / filters voorzag ik kon voelen dat op de versnellingsbakzijde LV homokineet ongeveer 1-2cm speling zit! Als je de as vastpakt kun je deze dus met de hand een stukje ronddraaien zonder dat de versnellingsbak mee gaat draaien.)
Als het de aandrijfas / binnenste homokineet is, wat is dan wijsheid? Nieuwe homokineet kopen en deze bevestigen op de aandrijfas of is het waarschijnlijk goedkoper om een andere aandrijfas 2e hands op de kop te tikken?
Ben benieuwd naar jullie visie / reacties!
Groet,
Koen
BTW: Golf 2 1.6 TD Ecodiesel 5-bak