
28-08-2007, 10:54
|
 |
Forum regular
|
|
Join Date: Jul 2007
Posts: 96
|
|
Het is gelukt!
Met wat nijvere improvisatie heb ik m'n Golf eigenhandig gerepareerd! Jaja, wie had dat gedacht
Een rondgang langs de VW-dealer, lokale ijzerhandel en onderdelenzoeker.nl leverde niks op. Niemand kon het onderdeeltje of een passende oplossing leveren, behalve dat de VW-dealer wist te vertellen dat het origineel waarschijnlijk gestanst in het carburateurhuis heeft gezeten, maar verder konden ze er niks mee.
De oplossing is als volgt:
Het gat in zowel in het carb.bedieningsdeel als in het carb.huis zijn M5. In het carb.bedieningsdeel zit een glijlagertje. Dat lager heb ik eruit gehaald, zo heb ik een gat M6. Vervolgens doe je de onderstaande zaag+vijl truc met een M6 bout:
Na heel wat gevijl en voorzichtig passen en meten heb ik de bout klemvast in het carburateurhuis geslagen (uiteraard het eerst door het bedieningsdeel steken), alles verder gemonteerd en hij loopt weer als een tiet! 
|