
31-08-2007, 23:35
|
 |
Married to PC
|
|
Join Date: Feb 2006
Posts: 3,115
|
|
Kromme naaf pak je er gelijk wel uit; bovendien is een naaf ook niet 1-2-3 krom.
Over het trillen: ik weet niet hoe secuur de monteur te werk is gegaan bij het vervangen van de schijven, maar het is wel belangrijk om de naaf goed schoon te schuren voor het monteren van de nieuwe schijven. Heeft de monteur dit destijds verzaakt dan kan het zijn dat de klachten achteraf terug komen. Dit gebeurt meestal niet meteen!
Het beste kun je de schijven eraf halen en de naven goed schoonschuren evenals het aanlegvlak van de schijf op de naaf, en de schijven even afdraaien. Is de klacht naderhand niet over controleer dan ook de staat van de stuur- en fuseekogels en draagarmrubbers, en laat dan ook je voorwielen eens balanceren, wanneer hier onbalans inzit wil dit in een enkel geval weleens wat een vertekenend beeld geven (bv. de gedachte aan kromme remmen).
Succes, en laat even horen wat het nou geweest is! 
__________________
-Volkswagen Golf MKII GTI 1984
|