06-09-2007, 23:26
|
 |
Class of 2003
|
|
|
|
Ik zou ook absoluut bij VW een nieuwe keerring halen voor in de prise-as. Deze sluit om je koppelingspen en zorgt ervoor dat er geen olie kan lekken (direct op de koppeling!) Vaak is dit zelfs de oorzaak van een slippende koppeling.
Je zult ook loctite nodig hebben voor het monteren/sealen van de krukasbouten (waarmee de drukgroep vast zet).
Persoonlijk vind ik zelfstellende koppelingskabels ondingen en zou ik lekker je handmatig verstelbare houden.
Ik durf niet te zeggen of de 210mm plaat zo past in je vliegwiel. Staat in ETKA voor de 210mm variant een ander vliegwiel aangegeven? Het is me ontschoten, terwijl ik er recent nog mee bezig ben geweest voor mijn dieseltje. Voor de drukgroep zal het niet veel uitmaken, die zijn allemaal 210mm.
Sachs is een prima merk, LuK eventueel ook. 129 euro voor een complete set van Sachs is geen geld.
In principe heb je een centreertool nodig om de frictieplaat precies te centeren wanneer je het vliegwiel vastschroeft (waardoor de plaat klem komt te zitten). Dit om te voorkomen dat later de bak niet meer aan het blok te passen is (doordat de plaat niet recht voor de prise-as zit). Echter kun je het, als je het heeeel secuur doet, ook op het oog wel voor elkaar krijgen (eventueel met schuifmaat).
Lekken de hoofdkeerringen van de bak niet (aan de aandrijfflenzen)? Mooi moment om dat ook te doen. Ook prachtig moment om de bakolie te verversen.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
|
|