21-09-2007, 19:36
|
|
Quote:
Originally Posted by rhwp
Bedenk me nu: heb wel een aantal keer gezien dat wanneer het probleem weer op kwam, tijdens het schakelen bij het intrappen van de koppeling in feite heel de auto kortstondig uitvalt. Acculampje brandt kort en motor valt eigenlijk uit maar wordt daarna wel weer opgepakt, tot ik helemaal stil sta dan slaat ie uit. Bij het gas terug nemen hort en stoot ie al wat in deze fase.
(
|
Dat heb ik ook wel eens gehad in de winter als de motor net gestart was. Door het op laten komen van de koppeling slaat de motor weer aan. Naar mijn idee heeft dit te maken met een fout in de ontsteking of te weinig benzine.
Eerder een fout / uitval in de ontsteking dus. Misschien zijn je vacuumslangetjes lek, zodat de vervroeging/verlating van onsteken niet goed functioneert en er soms bij het accelereren geen bougies vonken op het juiste moment.
De vacuumslangetjes zijn die witte/groene slangetjes die je op de volgende trajecten terugvindt: van luchtaanzuigslang naar carburateur, van carburateur naar ontstekingsmodule (rotor/stator + contactpuntjes houder) en van je groene 'bol' linksachter onder de motorkap tegen de parafan opgeschroefd, naar de carburateur. Vervang die slangen eens, en stel je contactpuntjes eens goed af. Of nog beter: vervang je contactpuntjes eens!
die dingen moeten om de 15000 km vernieuwd worden.
Contacthoek moet 47 +/- 3 graden zijn.
groeten, Dennis
|