View Single Post
  #8  
Old 24-09-2007, 11:25
PVPMK1 PVPMK1 is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 550
Default

Quote:
Originally Posted by AD G60
Ik heb van het weekend nog even snel gekeken en de speling zit vooral op het onderste scharnierpunt. En ik denk dat je idd gelijk hebt dat het vooral in het deel zit wat aan de carrosserie vastzit en niet in de pen,waarover hij draait. Is er buiten het verschil in diameter bout waarmee dat deel van het scharnier op de carrosserie gemonteerd nog een verschil in maatvoering oid?

Hoi,

Ja hier zit verschil in, bij een golf 1 is dit een zeskantbout met kraag, op de tekening nummer 7 ( het VAG nummer is N 901 163 01 de maten zijn M8x22 )
Ik heb deze nog nieuw liggen, zowel de originele bouten, en vergulde bouten
Bij mij komen er namelijk vergulde inbus bouten in, er zitten nu nog de oude bouten in, omdat de auto nog gespoten moet worden.

Bij de golf 2 is dit een zeskantbout met kraag, op de tekening nummer 5 ( het VAG nummer is N 903 079 01 de maten hier van zijn M10x15 )

Quote:
Originally Posted by AD G60
Anders zou ik als het niet meer te leveren is voor een golf 1 een busje kunnen laten draaien zodat ik het scharnier van een golf 2 toch met een M8-bout op mijn carrosserie kan monteren.

Met het busje snap ik even niet, waar wil je dat dan in doen.
In het scharniertje van de golf 1 zit M8 schroefdraad, en bij de golf 2 zit M10 schroefdraad.
Maar nog maals misschien hebben ze bij mij de letter B er vergeten bij te zetten bij de bestelling.
Wat je nog wel zou kunnen doen is het gat van nummer 6 van de golf 1 groter boren en hier een M10 zeskantbout met kraag in zetten in de maat M10x22.

Groetjes,
Patrick
Reply With Quote