Tja beetje rare vraag die je niet elke dag tegenkomt

maar ik vraag mezelf af wat het echte nu is van een remdrukverdeler van de achteras van een GTI (dus schijven)
ik snap dat deze een veer aantrekt wanneer de auto beladen word (en wanneer dus de auto inveert), er word een veer aangetrokken die meer druk geeft aan de achterremmen waardoor een belade auto harder remt achter en dus ook makkelijker remt met het hogere gewicht (van de lading)
STEL: ik rij nooit beladen.....en ik haal de veer van de remdrukverdeler....dus dat verdeelblokje laat ik zitten maar ik haal de veer eraf dus het in- en uitveren van de achteras heeft geen nut meer op de verdeler. --->> rem ik dan gewoon altijd zoals een onbelade auto remt (ook al is hij beladen) of verneuk (sorry

) ik nu heel de verdeling waardoor ik een gevaar op de weg wordt???
het gaat hierom:.......ik heb een Derby achteras (trommels) omgebouwd naar schijven van een GTI (golf 2). maar nu zit ik met die remdrukverdeler....ik wil deze weglaten omdat ik nooit beladen ga rijden met die derby, is dit aan te raden of is dit spelen met je leven?? op de gti as zit een steun voor deze verdeler maar op de derby as natuurlijk niet, vandaar dat ik ff niet weet waar ik deze moet laten.
hoop dat iemand raad weet