View Single Post
Old 01-10-2007, 18:36
Gijs's Avatar
Gijs Gijs is offline
Volksforum Crew - Gijsmans

Send a message via MSN to Gijs
Default 32b #2, en nu...

Goed, afgelopen zondag een Passat 32b gekocht op de meeting in Oss. Ik was exclusief op de meeting met m'n witte 32b, totdat er een rooie op kwam rijden. Dat kan natuurlijk niet, dus heb ik deze maar opgekocht.

De auto heeft APK tot juni 2008, is goed gebruikt met rondom schade/deukjes. Motor liep op zich netjes maar zal vast wel een beurt kunnen gebruiken. De 1800i motor met een 4+E versnellingsbak heeft 240.000km gedraait wat op zich niet verkeerd is voor een 20 jarige auto

Nu is het "probleem"; wat zal ik ermee doen?
M'n eerste gedachten was om de auto te slopen om zo een berg reserve onderdelen te hebben aangezien deze nogal schaars zijn.
Versnellingsbak wil ik dan onder de witte 32b leggen, maar nu was ik gisteren het een en ander aan het uitzoeken;

1,6 (RL) 4-bak (setup in de witte 32b): een 200mm koppeling
1,6 (RL) 5-bak: een 190mm koppeling
1,8 (JN) 5-bak (setup in de rooie 32b): een 210mm koppeling
Bron

Mocht ik dit gaan doen, dan komt er zowiezo een nieuwe koppeling in, maar mijn vraag is dan welke diameter?
Ook kan ik de motor mee overplanten, maar omdat deze meer heeft gelopen dan m'n huidige ben ik daar niet zo'n voorstander van... alhoewel ik misschien wel beter beide motoren de compressie kan laten meten.. Als ik de 1,8 erin zet, kan ik hoogswaarschijnlijk later zo goed als plug & play een 16v erin hangen (dit heeft Ernst me verteld, en hij heeft dat van Stijn )

Wat zouden jullie doen? Toch doet het een beetje pijn om een 32b te gaan slopen

'11 Polo 6R bluemotion TDI
'05 BMW 130i trackday
'93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD
'91 Golf Syncro Country
'89 Daihatsu Feroza
'86 Passat Variant Syncro
Reply With Quote